مکانیک شوشتر
توضیحاتی برای ساده کردن راه دانشجویان مکانیک شوشتر
سلام به همه دوستای گلم این وبلاگ دیگه بروز رسانی نمیشود خداحافظ


تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1398برچسب:,
ارسال توسط مهدی بهرامی
رینگ پیستون چیست؟ برای آنکه تصور درستی از رینگ و پیستون داشته باشید به مثال ساده زیر توجه کنید. در نظر بگیرید که یک قوطی کنسرو ماھی را به سطح صافی مثل یک تکه فلز ، شیشه آین های و... تکیه دھید حال از کنار به محل تماس قوطی و سطح نگاه کنید مشاھده خواھید نمود که قوطی کنسرو از لب هھای فوقانی و تحتانی که مقداری برجست هتر است به سطح مذکور چسبیده است و مابقی ته قوطی با کمی فاصله نسبت به سطح صاف قرار دارد. در واقع رین گھای پیستون ھمان برجستگیھا می باشند و بدنه قوطی ھم به مشابه بدنه پیستون. وظیفه رین گھای پیستون در استفاده از رینگ ھا در ساختمان پیستونھا یک سری اھداف دنبال م یشود که اھم آنھا عبارتند از: • کاھش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن • نگھداری و حفظ تراکم در قسمت فوقانی پیستون • جلوگیری از اصطکاک و ممانعت از فرسودگی بیش از حد • کنترل روغن و روغنکاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون • انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر ساختار رینگ ھای پیستون رینگ ھای پیستون از جنس چدن خاکستری ساخته م یشوند، زیرا فلزی است مقاوم که در برابر گرما حساسیت کمی از خود نشان م یدھد و در ضمن دارای قابلیت ارتجاعی خوبی م یباشد. تعدا رین گھا در ھر پیستون بسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر از سه تا پنج و گاھی تا ھفت رینگ متغیر می باشد. موتورھای بنزینی معمولی بندرت دارای بیش از سه تا چھار رینگ ھستند اما موتورھای دیزلی معمولا دارای 5 تا 7 رینگ در ھر پیستون می باشند انوع رین گھا رینگ ھا برحسب کار مخصوصی که انجام م یدھند و نیز برحسب محل قرارگیری شان بر روی پیستون طبق هبندی می گردند. بر این اساس رین گھا به دو گروه رین گھای روغن تقسیم م یشوند. طرز کار رینگھای مختلف رینگ ھای متراکم این رینگ ھا از نشست یا فرار گاز از کنار پیستون در زمان تراکم و نیز در زمان قدرت جلوگیری م یکند و در موقع پایین آمدن در زمان تنس عمل پاک کردن روغن را انجام می دھد. رینگ مذکور توسط رینگ روغن بر روی سطح داخلی سیلندر قرار داده شده است. رینگ ھای متراکم با انبساط خود به طرف خارج به دیواره سیلندر چسبیده و گازبندی خوبی را بوجود م یآورند. رینگ ھای متراکم توسط نیروھای حاصله از انبساط خود و ھمچنین توسط فشار احتراق که در زمان محترق شدن سوخت در پشت آنھا بوجود می آید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. رینگ ھای متراکم یک تکه ساخته شده و ھمیشه در شیارھای نزدیک به سر پیستون قرار م یگیرند (شیارھای بالاتر از رینگ ھای روغن). رینگ ھای روغن یکی از انواع رین گھای شیاردار ، سورا خدار یا چا کدار م یباشند و معمولا در پایین ترین شیار در بالای انگشتی پیستون یا در یک شیار نزدیک به انتھای بدنه پیستون قرار می گیرند. کار رین گھای روغن این است که پخش روغن روی جدار سیلندر را کنترل کرده و از مصرف غیر ضروری و اضافی روغن جلوگیری نمایند. کاربرد ویژه رین گھای پیستون برای کنترل بھتر روغن ، اغلب از منبسط کنند هھای فنری در پشت رینگ ھای روغن استفاده م یشود. در بعضی از موتورھای رینگ ھای روغن ھم از بالا و ھم در پایین انگشتی پیستون مورد استفاده قرار م یگیرند. در ضمن ھر رینگ دارای یک دھانه است که با باز و بسته کردن آن م یتوان قطر رینگ ھا را در موقع نصب کردن روی پیستون یا قرار دادن پیستون داخل سیلندر ، کم و زیاد کرد.

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 10 آبان 1392برچسب:رینگ,ring,vdk',رینگ روغن پیستون,سیلند,ماشین,خودرو,
ارسال توسط مهدی بهرامی

car2 دانلود کتاب دینامیک خودرو

این کتاب به عنوان یک کتاب درسی برای مقطع کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان در رشته مهندسی مکانیک نوشته شده است. این کتاب که بر دو محور نظریه ها و کاربرد ها شکل گرفته است، مباحث اساسی و پیشرفته درباره نحوه کنترل، اجزاء و رفتار وسایل نقلیه در آن شرح داده می شود.

 

کتاب دینامیک خودرو نوشته پروفسور G. Nakhaie Jazar در 1050 صفحه نوشته شده است و شامل پوشش دقیق ملاحظات طراحی عملی و تعداد زیادی از نمونه های عملی و تمرینات است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:دینامیک,خودرو,دینامیک خودرو,
ارسال توسط مهدی بهرامی

ballbering دانلود مجموعه آموزشی بیرینگ

بیرینگ ها در هر دستگاهی که دارای اجزای گردنده هستند جهت تثبیت موقعیت و کنترل و نگهداری بار قسمت متحرک، مورد استفاده قرار میگیرند و بسته به کاربرد دارای گونه های مختلفی هستند. در این مجموعه 3 جزوه و مقاله آموزشی برای شما گردآوری کرده ایم که مربوط به بیرینگ می باشد . جزوه اول مربوط به دوره آموزشی مبانی تکنولوژی بیرینگ می باشد که توسط اعظم آقا میرزایی تهیه شده است . دوره آموزشی مبانی تکنولوژی بیرینگ از نیاز های ضروری یا پیش نیاز کار تمام افرادی است که به گونه ای با بیرینگ در ارتباط هستند . چه تامین کنندگان و چه مصرف کنندگان بیرینگ . کسانی که این دوره را طی کنند قادر خواهند بود تا در استفاده صحیح از بیرینگ و کاهش مصرف آن و کاهش توقفات تولید نقش موثری ایفا نمایند . مباحث اصلی این دوره عبارتند از :

  • بررسی و شناخت انواع بیرینگ
  • شماره فنی بیرینگ
  • تلرانس ها لقی ها و انطباق ها
  • روانکاری بیرینگ
  • روش های نصب و پیاده کردن بیرینگ
  • مراقبت از بیرینگ
  • خرابی های بیرینگ

مقاله آموزشی دوم نیز در مورد بیرینگ های مغناطیسی صحبت به میان آورده است . نسل جدیدی از بیرینگ ها که در موتورهای توربین گازی هواپیماهای آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت بیرینگ های مغناطیسی هستند. بیرینگ های مغناطیسی حرکت یک متحرک را بدون تماس فیزیکی ممکن می کنند. اصول کارکرد بیرینگهای مغناطیسی بر اساس این است که یک آهنربای الکتریکی، یک جسم فرومغناطیسی را جذب میکند . در انتها نیز مقاله ای به نام خرابی بیرینگ بعلت گذر جریان الکتریکی خدمت شما معرفی می گردد . این مقاله توسط مهدی پیامنی و مهدی دادبود تهیه شده و مربوط به چهارمین کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی ماشین آلات در دانشگاه صنعتی شریف می باشد . در این مقاله سعی شده یکی از عیوبی که منجر به آسیب بیرینگ های غلتشی می گردد مورد بررسی قرار گیرد و پس از معرفی مکانیسم ایجاد و گسترش خرابی ، نحوه تشخیص سریع این مشکل و راه حل های آن ارائه گردد . در انتهای مقاله نیز یک مورد نمونه مشاهده شده از این خرابی بعلاوه راه های عملی موجود و قابل استفاده در صنایع کشور را جهت تشخیص این عیب معرفی می نماید .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:بیرینگ,بیرینگ ها,دانلود,مقاله,مقدمه,
ارسال توسط مهدی بهرامی

gears1 دانلود تحقیق آشنایی با چرخ دنده‌ها

چرخ‌دنده وسیله‌ای است برای انتقال گشتاور است که به کمک آن می‌توان مقدار گشتاور و یا سرعت دورانی را کاهش یا افزایش داد. همچنین به کمک چرخ دنده‌ها می‌توان جهت حرکت را تغییر داد.  اولین کارهای شناخته شده بر روی چرخ‌دنده‌ها به سال ۵۰ پس از میلاد برمی‌گردد که متعلق به هیرون اسکندری است، اما می‌توان آن را تا قرن ۳ پیش از میلاد در مدرسه اسکندریه پی گرفت که دانش مکانیک به طور عمده توسط ارشمیدس گسترش (۲۸۷−۲۱۲ پیش از میلاد) یافت.

در دل هر ابزار مکانیکی تعداد زیادی چرخ دنده وجود دارد.  تا به حال فکر کرده اید که چرا این قدر چرخ دنده در آن ها استفاده می‌شود. مهم ترین دلیل آن اینست که همه این ابزارها یک موتورکوچک دارند که با سرعت بالا می‌چرخد. این موتور می‌تواند توان مورد نیاز را تأمین کند، اما گشتاور آن به اندازه کافی زیاد نیست. مثلاً در یک پیچ گوشتی برقی باید گشتاور بالا برود تا پیچ گوشتی بتوان  پیچ‌ها را سفت کند، ولی موتور گشتاور کمی تولید می‌کند و در عوض سرعت بالایی دارد. کافیست از چند چرخ دنده استفاده کنیم تا مشکلمان حل شود. کار دیگری که از چرخ  دنده برمی آید تغییرجهت چرخش است. اگر دو چرخ دنده را که کنار هم  قرار دارند با دقت  نگاه کنید می‌بینید که همواره یکی از آن ها ساعتگرد می‌چرخد ودیگری پادساعتگرد.

تحقیق آشنایی با چرخ دنده‌ها در 16 صفحه و در قالب فایل word می باشد، در این تحقیق شما را با انواع مختلف چرخ دنده هایی که در ابزارهای مکانیکی می‌بینید آشنا می شوید. سر فصل هایی که دراین تحقیق پوشش داده شده اند به شرح زیر است:

  • چرخ دنده ها
  • مفهوم نسبت چرخ دنده
  • دندانه
  • چرخ دنده های خورشیدی
  • زنجیر و چرخ
  • انواع چرخ دنده ها
  • چرخ دنده های ساده
  • چرخ دنده های مارپیچ
  • چرخ دنده های مخروطی
  • چرخ دنده های حلزونی
  • چرخ دنده شانه ای
  • چرخ دنده های سیاره ای و نسبت بین دنده ها
  • جزئیات پروفیل چرخ دنده گسترانی ( اینولوت )
  • نسبت های چرخ دنده ها
  • دنده های چندگانه
  • محدودیتهای استفاده از ماردون و چرخ دنده
  • مواد به کار رفته در ساخت چرخ دنده و ماردون


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:دانلود,چرخدنده,تحقیق,
ارسال توسط مهدی بهرامی

اگر تا به حال کاپوت ماشین خود را باز کرده باشید، احتمالا بوستر ترمز را دیده اید. قوطی گرد سیاه رنگی که در پشت موتور و معمولا طرف راننده قرار گرفته است. در گذشته، وقتی بیشتر خودرو ها ترمز طبلی داشتند نیازی به بوستر ترمز نبود ،ترمز های طبلی به طور طبیعی بخشی از نیروی مورد نیاز خود را فراهم می کنند، اما از آنجایی که امروزه بیشتر خودرو ها ترمز دیسکی دارند(حداقل در چرخ های جلو) بوستر ترمز اهمیت بیشتری دارد.بدون این وسیله رانندگانی با پاهای خسته خواهیم داشت! بوستر ترمز از خلا تولید شده توسط موتور استفاده می کند تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای شما را چند برابر کند. در این مقاله به درون این قوطی سیاه نگاهی خواهیم انداخت. قدرت ترمز دستی به مراتب کمتر از ترمز پایی است و کاربرد آن تنها در مواقعی است که می‌خواهند یک خودروی ایستاده حرکتی نکند. به طور کلی متوقف شدن خودرو به وسیله ترمزها در حین سرعت به واسطه اصطکاک بازوهای ترمز با کاسه چرخ‌ها است. اصطکاک طولانی تولید گرمای زیاد نموده و ممکن است فلزات و لنت را سرخ نموده و حتی ذوب نماید، ازاینرو کاربرد ترمز باید کوتاه و متناوب باشد. مقاله آشنايي بوستر ترمز به معرفي و نحوه عملكرد اين قطعه پرداخته است، اين مقاله در 23 صفحه نگارش شده است و عناوين زير را در خود پوشش مي دهد: •ترمز •گونه‌های ترمز •ترمز دستی •بوستر ترمز چگونه کار می کند؟ •بوستر خلا •شیوه کار بوستر •بوستر ترمز چگونه کار می کند؟ •آشنايي با عملكرد بوستر در خودرو •و . . .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:ترمز,خودرو,ماشتن,سیستم ترمز,
ارسال توسط مهدی بهرامی

sookht1 سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی

موتورهاي انژكتوري با سيستم سوخت تزريقي ابتدا براي موتورهاي ديزلي اختراع شد و توسط آلماني ها و به دستور هيتلر اصلاح گرديد تا بتواند مورد استفاده موتور هواپيماهاي ارتش هيتلري قرار گيرد . مي توان گفت كه موتور كاربراتوري به نمونه انژكتوري برتري و ارجعيت دارد . ولي عدم استفاده از كاربوراتور و انتخاب انژكتور توسط آلماني ها به اين دليل بود كه استفاده از كاربوراتور در هواپيما در مناطق نامناسب تمايل زياد به توليد يخ دارد و همچنين امتياز ديگر انواع انژكتوري تاثير ناپذير بودن عملكرد آن در حين انجام مانورهاي جنگي خطر ناك بود . اين مقاله به بررسي سيستم هاي تزريق سوخت بنزين در موتورهاي جرقه اي پرداخته است كه از دير باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است و در اين راستا فعاليت هاي زيادي انجام شده است كه منجر به توليد انواع سيستم هاي سوخت رساني بنزيني انژكتوري Jetronic شده است .



ادامه مطلب...
ارسال توسط مهدی بهرامی

combustion1 دانلود کتاب اساس و تکنولوژی احتراق

کتاب  اساس و تکنولوژی احتراق با نام کامل Fundamentals and Technology of Combustion نوشته FAWZY EL-MAHALLAWY و SAAD EL-DIN HABIK از اساتید دانشگاه مصر شرح مختصریست از فرآیند های اساسی احتراق و پلی است میان قوانین و کاربردهای عملی احتراق که حاصل تحقیق و پژوهش بسیار گسترده در زمینه احتراق و روند آن می باشد . همچنین این کتاب مراحل احتراق و شکل گیری شعله آتش را توسط مدل های ریاضی بیان میکند که در ان بسیاری از معادلات فیزیکی و شیمیایی دخالت دارند . کتاب اساس و تکنولوژی احتراق به خواننده پیش زمینه ای در مورد علوم پایه مهندسی مانند فیزیک و شیمی و ترمودینامیک ، انتقال گرما و مکانیک سیالات ارائه می دهد . سرفصل های اصلی این کتاب عبارتند از :

  • Combustion Fundamentals
  • Laminar Premixed Flames
  • Turbulent Premixed and Diffusion Flames
  • Characteristics of Turbulent Confined Diffusion Flames
  • Combustion, Heat Transfer, and Emission in Boilers and Furnaces


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:کتاب,دانلود,اساس,تکنولو؟ژی,احتراق, تکنولوژی احتراق,
ارسال توسط مهدی بهرامی

welding1 دانلود مقاله تکنولوژی جوشکاری

اغلب سازه ها در صنعت از قطعات مختلف ، ریخته گری ، فورج ، نورد ، تشکیل شده اند که با روش های گوناگونی مانند روش های مکانیکی ، متالوژی و شیمیایی به یکدیگ متصل شده اند . جوشکاری یکی از روش هی اتصال دائمی فلزات است . اتصال جوش عموماً بوسیله حرارت یا فشار و یا ترکیب حرارت و فشار با مواد پر کننده و یا بدون مواد پر کننده انجام می شود . مقاله تکنولوژی جوشکاری مشتمل بر 71 صفحه بوده و انواع جوشکاری و اصطلاحات و اطلاعات فنی آن را مورد بحث قرار داده و در انتها روش های بازرسی جوش را بررسی می نماید . این مقاله توسط جواد صفائی نژاد کارشناس ساخت و تولید گرایش ماشین ابزار برای مهندس یار ارسال شده است .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:جوش,جوشکاری,مقاله,دانلود,مکانیک,تکنولوژی,
ارسال توسط مهدی بهرامی

pumps دانلود کتاب پمپ ها


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مهدی بهرامی

 

gearbox دانلود مجموعه جامع فیلم های آموزشی اصول کار گیربکس اتوماتیک

اساس کار گیربکس ها تغییر سرعت بین موتور و چرخها می باشد. دنده ها برای حرکت اتومبیل لازم هستند. تصور کنید که اتوموبیلی تنها دارای یک دنده بود در این صورت این اتوموبیل هیچ شتابی نداشت و قادر نبود از تپه ها بالا رود. اما ماشین های با دنده خیلی خوب شتاب می گیرند و قادرند به راحتی از تپه ها بالا روند . بنابراین گیربکس ها از تعداد زیادی دنده ( از کم به زیاد ) ساخته شده اند ، برای استفاده هرچه بهتر از گشتاور ، در هنگامی که موقعیت رانندگی و حرکت تغییر کند.

درست مثل جعبه دنده های دستی، کار اصلی گیربکس های اتوماتیک این است که به موتور ( که دارای دامنه محدود سرعت است ) اجازه می دهد که سرعت خروجی، با دامنه وسیعی داشته باشند.

تفاوت اساسی بین گیربکس های اتوماتیک و دستی این است که گیربکس دستی با درگیر و آزاد کردن مجموعه دنده های مختلف ، به شفت خروجی نسبت انتقال دور های متفاوتی می دهد در حالی که در گیربکس اتوماتیک با همان مجموعه از دنده ها همه نسبت های انتقال دور متفاوت را می دهد. مجموعه دنده های سیاره ای وسیله ای است که این کار ها را در گیربکس اتوماتیک مقدور می سازد.

در این مجموعه فیلم آموزشی با اصول کار گیربکس اتوماتیک آشنا خواهید شد.این مجموعه عناوین زیر را در بر دارد:

  • دنده سیاره ای
  • کنترل الکترونیکی انتقال
  • راه اندازی و طرح بندی
  • سرو موتور ها
  • سیستم هیدرولیکی و کنترل ان
  • انواع شیر و لوازم جانبی
  • تنظیم فشار
  • کنترل جریان
  • وسیله های اندازه گیری
  • مبدل گشتاور

 




دانلود دانلود مستقیم : مجموعه جامع فیلم های آموزشی اصول کار گیربکس اتوماتیک


tag حجم فايل : 284.17 مگابایت

پسورد پسورد فايل : www.mohandesyar.com



ارسال توسط مهدی بهرامی

robot بررسی انواع مکانیزم های ربات های متحرک برای حرکت در سطوح ناهموار

رباتیک علمی است که با هدف راحتی انسان و افزایش وقت مفید او بوجود امده است . ربات ماشینی هوشمند ، قابل برنامه نویسی و انعطاف پذیر است که برای بدست آوردن اطلاعاتی از محیط خود دارای حسگرهایی است .
از ابتدای پدید آمدن ربات ها ، ساخت رباتی که بتواند روی زمین های ناهموار حرکت کند ، به عنوان یکی از خواسته های اصلی محققان و علاقه مندان علم رباتیک مطرح بوده است . در نتیجه فعالیت های مختلفی در این خصوص با عنوان کلی ربات های متحرک انجام پذیرفته است .
مقاله بررسی انواع مکانیزم های ربات های متحرک برای حرکت در سطوح ناهموار نوشته امین انصاری و مهندس مهدی قنواتی ضمن بررسی و تعریف ربات ، به بررسی انواع ربات برای زمین های ناهموار پرداخته و انواع ناهمواری های زمین را بررسی خواهد کرد . در ادامه یک تعریف کلی و جامع از ربات را بیان می کند سپس در مورد ناهمواری های زمین و انواع ربات های مربوطه به تفصیل صحبت خواهد کرد .




دانلود دانلود مستقیم : مکانیزم حرکت ربات در سطوح ناهموار


tag حجم فايل : 1 مگابایت

پسورد پسورد فايل : www.mohandesyar.com



تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:شوشتر,دانشگاه,دانشگاه شوشتر,
ارسال توسط مهدی بهرامی

این پست برای یکی از دوستان هست که مطالبی درمورد اکستروژن ورولینگ میخاستند

اکستروژن  مشابه فرایند بکار رفته برای ساخت سیم و سایر اشکال پروفیل فلزی می باشد و نيز همانند عملکرد ماشین تولید سوسیس یا وسیله ی تزیین کیک عمل می کند .

nمواد پلاستیکی بصورت پودرخشک-دانه-یا پلاستیکهای تقویت شده حرارت داده می شوند و از راه نازل به داخل قالب رانده می شوند. قلب فرایند اکسترودر است که مواد را پلاستیکیت نموده (ذوب-مخلوط-و خمیری شکل) و به داخل قالب می راند.

اکسترودرهای مارپیچی رایج ترین نوع مي باشند ولي نوع بازویی یا پیستونی دارای کاربردهای ویژه می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اکستروژنl

www.google.com/url

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:اکستروژن,رولینگ,مهندسی,مکانیک,
ارسال توسط مهدی بهرامی

 مقاله ای کامل وجالب درباره ساخت DVD

 

 

 




تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:دانلود,استخدامی,
ارسال توسط مهدی بهرامی

دانلود گزارش کارآموزی مکانیک اصول ساخت مخازن تحت فشار


 

چکیده گزارش : همانطور که می دانیم مخازن تحت فشار از جمله تجهیزاتی هستند که نه تنها در شاخه نفت و پتروشیمی بلکه در اغلب صنایع اصلی نظیر نیروگاه و حمل و نقل از کاربرد ویژه و قابل توجهی برخوردار بوده و از اینرو توجه به مقوله طراحی و ساخت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . آنچه در این مقاله بدان پرداخته شده است, بیشتر جنبه راهنمائی داشته و هدف ارائه مطالبی است که به نظر نویسنده برای طراحی و ساخت یک مخزن تحت فشار با توجه به استاندارد جهت آشنائی بیشتر با سرفصلهای مندرج در استاندارد ASME و امکان مراجعه به مباحث تکمیلی در هر زمینه در اینجا به معرفی عناوین مزبور میپردازیم.

فهرست :

  • مقدمه
  • تعاریف اولیه
  • مخزن تحت فشار
  • فشار و دمای کاری
  • درجه حرارت طراحی ( UG-20)
  • حداکثر فشار کاری مجاز
  • فشار تست هیدرواستاتیک ( UG-99 )
  • ماکزیمم تنش مجاز ( UG-23 )
  • استحکام اتصالات ( UW-12)
  • انتخاب مواد
  • کنترل ورق های ورودی
  • کنترل لوله های ورودی
  • کنترل فلنج ها و زانویی ها و دیگر اتصالات ورودی به کارخانه
  • ابعاد و اندازه ورق ها
  • دستور برش ورق
  • پارامترهای کنترل ورق های بریده شده
  • مونتاژ شل به Head
  • طریقه محور بندی کردن مخزن ( اکس بندی کردن )
  • طریقۀ استفاده از شیلنگ تراز
  • انواع فلنج ها
  • مونتاژ کردن نازل به شل
  • Saddle یا پایۀ مخزن
  • عدسی یا Head
  • تست هیدرواستاتیک
  • رنگ آمیزی
  • کالیبره کردن کولیس

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003)
تعداد صفحات: 41
 


 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




تاریخ: یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:دانلود,مکانیک شوشتر,مخزن,تحت فشار,استخدام,
ارسال توسط مهدی بهرامی

دانلود گزارش کارآموزی عمران بتنی (سازه بتنی و نکات اجرایی)

چکیده گزارش : اجرای ساختمان به آگاهی از یکسری مسائل فنی که به علم رشته های مختلف ساختمان بستگی دارد، نیازمند است. بدیهی است عدم توجه به مسائل تئوری معماری، محاسباتی و تأسیساتی در اجرا و ساخت اشکالات را در پی خواهد داشت که به زودی به تعمیر ساختمان منتهی خواهد شد، که باید در اسرع وقت ساختمان را به وسیله تعمیر محافظت کنیم و ضمن اجرای اصولی تعمیر، عمر مفید ساختمان را تداوم بخشیم. چرا که در بعضی مواقع، اشتباه در تعمیر ساختمان خسارت مالی و جانی جبران ناپذیری در بر خواهد داشت. در این گزارش کارآموزی سعی شده اطلاعاتی در مورد ساختمانهای بتنی و روش اجرای آنها داده شود. در پایان از زحمات بی دریغ سرپرست محترم جناب آقای دکتر … و همچنین از استاد عزیزم جناب آقای مهندس … کمال تشکر را دارم.

فهرست :

  • مقدمه
  • شرح: مدیریت کارهای ساختمانی
  • محل احداث پروژه
  • انواع نقشه های ساختمانی
  • روش های اجراء
  • روش های انبار و نگهداری مصالح ساختمانی
  • اجرا تشکیل دهنده ساختمان
  • تیرچه
  • پله
  • سقف تیرچه بلوک
  • بررسی بخشهای مرتبط بابخش کار آموزی
  • بررسی آموخته ها و پیشنهادات
  • تخریب
  • رعایت اصول ایمنی در تخریب
  • تجهیز کارگاه
  • انبار کردن سیمان
  • پیاده کردن نقشه
  • پی کنی
  • کرسی چینی
  • نحوه کرسی چینی یا ساخت پی سنگی
  • قالب بندی
  • انواع قالب از لحاظ جنس
  • قالب چوبی
  • آرماتوربندی
  • هدف از بکار بردن فولاد در قطعات بتنی
  • بستن میلگردها به همدیگر
  • نحوه خم کردن میلگردها
  • برش میلگردها
  • آچار خم کن یا آچار F
  • نحوه ساخت شناژهای افقی وعمودی
  • قالب بندی شناژهای افقی و عمودی
  • فاصله نگهدار یا لقمه
  • قلاب انتهای میلگرد و اندازه استاندارد آن
  • بتن سازی
  • حمل بتن
  • نسبت های اختلاط
  • بتن ریزی
  • بتن ریزی در هوای گرم
  • بعضی از مسائلی که ممکن است در بتن تازه بوجود اید
  • مشخصات نا مطلوب بتن اب انداخته
  • تراکم بتن
  • نگه داری از بتن
  • هم سطح کردن کف اتاقها با شناژ افقی
  • دیوار چینی
  • قالب بندی شناژ های عمودی
  • نحوه پر کردن شنا ژهای عمودی
  • هم سطح کردن دیوار
  • قالب بندی سقف
  • حمل ونقل وانبار کردن تیرچه ها
  • بلوک
  • میلگرد های ممان منفی
  • میلگردهای حرارتی
  • کلاف عرضی
  • قلاب اتصال
  • بتون ریزی سقف
  • افت بتن (انقباض)
  • عوامل موثر در افت
  • راههای مقابله با افت
  • خزش یا وارفتگی
  • عوامل موثر بر خزش
  • راههای مقابله با خزش
  • خستگی در بتن
  • روشهای مراقبت از بتن سقف
  • شمشه گیری
  • کف سازی
  • سفید کاری یا کف مال گچ
  • کشته کشی یا نازک کاری
  • نکات اجرایی در اجرای ساختمان

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003)
تعداد صفحات: 81
 


 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




تاریخ: یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:دانلود,عمران,سازه,گزارش کار,
ارسال توسط مهدی بهرامی

دانلود مقاله ای در مورد نیروگاه های مگنتو هیدرو دینامیك


 

برخی مطالب موجود در فایل نیروگاه های مگنتو هیدرو دینامیك:

اصول كلی ژنراتورهای MHD
عوامل موثر بر تولید ژنراتورهای MHD
شاره كاركن ژنراتور MHD
مشخصات یك ژنراتور MHD نمونه
نیروگاه های MHD
مشخصات دو نمونه آزمایشی نیروگاه بخاری – MHD
مزایا و معایب نیروگاه های MHD

خلاصه :

تبدیل مگنتو هیدرو دینامیك MHD، كاربردی تكنولوژیكی از پلاسما محسوب می گردد، كه امكان تولید انرژی الكتریكی از انرژی جنبشی پلاسما را بدون نیاز به توربین فراهم می آورد. از نظر فیزیكی ، پلاسمایی كه در مبدل MHD مورد استفاده قرار می گیرد، دمایش در مقایسه با پلاسمای مورد استفاده در گداخت هسته ای فوق العاده پایین تر است. در تبدیل مگنتو هیدرو دینامیك با جریان یافتن گازی یونیزه شده در راستای عمود بر یك میدان مغناطیسی، مطابق پدیده موسوم به فارادی، یك میدان الكتریكی در جهت عمود بر دو جهت بردار جریان سیال وبردار میدان مغناطیسی القا می گردد...
فرمت فایل: PPT (پاورپوینت)
تعداد صفحات: 20
 


 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




ارسال توسط مهدی بهرامی

یک جزوه زبان اصلی تبدیلات لاپلاس که به نوعی هند بوک لاپلاس نیز برای نکات مهم و آموزش سریع به حساب میاد در ادامه مطالب دانلود کنید

 


 

رمزفایل: www.chand-bakhshi.blogsky.com


دانلود




تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:تبدیلات,لاپلاس,مکانیک شوشتر,دانشگاه استخدام,
ارسال توسط مهدی بهرامی

برای دیدن مطلب به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط مهدی بهرامی

در این مقاله در رابطه با یکی از تئوری های مهم فیزیک صحبت می کنیم .
ما اطلاعاتی از تئوری های ذره ای داریم می دانیم که دانشمندان ذرات بنیادی را ساختار طبیعت و کیهان در نظر می گیرند در جایی که هم نیرو و هم ماده از ذرات بنیادی به نام بوزون ....

...

..

.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:نظریه,ریسمان,
ارسال توسط مهدی بهرامی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 442
بازدید کل : 251506
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1



 src='http://pIChaK.NEt/upper/scrolltopcontrol.php?t=25' >");